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Antecedents of Brand Switch

Research Project

Project/Area Number 25780274
Research Category

Grant-in-Aid for Young Scientists (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Research Field Commerce
Research InstitutionSenshu University

Principal Investigator

YASHIMA Akira  専修大学, 商学部, 准教授 (30583223)

Project Period (FY) 2013-04-01 – 2016-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2015)
Budget Amount *help
¥2,860,000 (Direct Cost: ¥2,200,000、Indirect Cost: ¥660,000)
Fiscal Year 2015: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2014: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2013: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywordsブランドスイッチ / スイッチングコスト / スイッチングバリア / プロモーション / ブランド・スイッチ / スイッチング・コスト / スイッチング・バリア
Outline of Final Research Achievements

From studies some findings about effects of monetary promotion became clear.
One of strong findings is that it became clear that reducing switching costs is more effective than giving incentives and it is strongly effective when switching cost is 0.
Also it is meaningful that these findings became clear under more strict condition.

Report

(4 results)
  • 2015 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2014 Research-status Report
  • 2013 Research-status Report
  • Research Products

    (9 results)

All 2015 2014 2013 Other

All Journal Article (4 results) (of which Open Access: 1 results,  Acknowledgement Compliant: 1 results,  Peer Reviewed: 2 results) Presentation (4 results) Book (1 results)

  • [Journal Article] 契約状況を考慮したプロモーション効果の検討~顧客のブランド移動とブランド継続の比較~2015

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      商学研究所所報

      Volume: 46 Pages: 1-17

    • NAID

      120006792992

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Journal Article] 解釈レベル理論を用いた消費者行動研究の系譜と課題2014

    • Author(s)
      外川拓・八島明朗
    • Journal Title

      消費者行動研究

      Volume: 20(2) Pages: 65-94

    • NAID

      130007473125

    • Related Report
      2014 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Journal Article] プロモーションの効果を考慮したロイヤルティ要因とブランド・スイッチ要因の検討2014

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      専修ビジネスレビュー

      Volume: Vol9 No1 Pages: 13-25

    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Journal Article] スイッチング・バリアがプロモーション効果に与える影響2013

    • Author(s)
      八島明朗
    • Journal Title

      プロモーショナルマーケティング研究

      Volume: 6 Pages: 21-35

    • Related Report
      2013 Research-status Report
    • Peer Reviewed
  • [Presentation] 責任が他者のための製品選択に与える影響2014

    • Author(s)
      金子充・守口剛・八島明朗
    • Organizer
      第49回消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      明治学院大学白金キャンパス
    • Year and Date
      2014-11-08 – 2014-11-09
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] ブランドに対する心理的距離~解釈レベル理論を用いた検討~2014

    • Author(s)
      守口剛 八島明朗 金子充
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会第95回研究大会
    • Place of Presentation
      関西学院大学
    • Year and Date
      2014-06-21 – 2014-06-22
    • Related Report
      2014 Research-status Report
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会全国大会
    • Place of Presentation
      長崎大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Presentation] 解釈レベル理論を用いた顧客満足規定要因に関する研究

    • Author(s)
      守口剛・八島明朗・阿部誠
    • Organizer
      日本マーケティングサイエンス学会消費者行動の学際的研究部会
    • Place of Presentation
      早稲田大学
    • Related Report
      2013 Research-status Report
  • [Book] 情報化社会におけるマーケティング(第2章情報化と消費者行動研究)2014

    • Author(s)
      岩尾詠一郎(編)・生田目崇・奥瀬喜之・八島明朗
    • Total Pages
      104
    • Publisher
      白桃書房
    • Related Report
      2013 Research-status Report

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Published: 2014-07-25   Modified: 2019-07-29  

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