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Brand experience and product usage situations: relationship between usage situations, cognitive structure of usage situations, situational involvement, and brand experience.

Research Project

Project/Area Number 25885006
Research Category

Grant-in-Aid for Research Activity Start-up

Allocation TypeSingle-year Grants
Research Field Commerce
Research InstitutionOtaru University of Commerce

Principal Investigator

SUZUKI KAZUHIRO  小樽商科大学, 商学部, 准教授 (10708366)

Project Period (FY) 2013-08-30 – 2015-03-31
Project Status Completed (Fiscal Year 2014)
Budget Amount *help
¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2014: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2013: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywordsブランド・エクスペリエンス / 経験価値 / 使用状況 / 状況要因
Outline of Final Research Achievements

The purpose of this research is to reveal that the effect of usage situations on brand experience which is experiential marketing outcome. Three studies are examined and reveal two findings. (1) Some usage situations positively affect brand experience across product class and brands. (2) A part of cognitive structure of the usage situations positively affects brand experience through situational involvement. From these results, experiential marketing of product brands have two keys. First, marketers should target the usage situation lead to brand experience. Second, if existing usage situations of the brand are non-effective usage situations, marketers should vary cognitive structure of the brand’s usage situations into cognitive structure of effective usage situations.

Report

(3 results)
  • 2014 Annual Research Report   Final Research Report ( PDF )
  • 2013 Annual Research Report
  • Research Products

    (5 results)

All 2015 2013

All Journal Article (1 results) (of which Open Access: 1 results,  Acknowledgement Compliant: 1 results) Presentation (4 results)

  • [Journal Article] 使用状況によるブランド・エクスペリエンスへの影響:消費体験を価値にする使用状況とその認知次元における特徴の検討2015

    • Author(s)
      鈴木和宏
    • Journal Title

      商学討究

      Volume: 66

    • NAID

      120005626049

    • Related Report
      2014 Annual Research Report
    • Open Access / Acknowledgement Compliant
  • [Presentation] ブランド・エクスペリエンスに対する使用状況の影響に関する一考察:認知的視点からの検討2015

    • Author(s)
      鈴木和宏
    • Organizer
      第50回 消費者行動研究コンファレンス
    • Place of Presentation
      神戸大学
    • Year and Date
      2015-06-06
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] 製品のブランド・エクスペリエンスと使用状況の認知に関する一考察:ブランド・エクスペリエンスと使用状況の認知次元についての探索的調査から2015

    • Author(s)
      鈴木和宏
    • Organizer
      日本生産管理学会 第41回全国大会
    • Place of Presentation
      福岡工業大学
    • Year and Date
      2015-03-15
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] ブランド・エクスペリエンスと使用状況に対する認知との関連性に関する探索的研究2015

    • Author(s)
      鈴木和宏
    • Organizer
      平成26年度第3回 日本商業学会北海道部会
    • Place of Presentation
      北海道大学
    • Year and Date
      2015-02-07
    • Related Report
      2014 Annual Research Report
  • [Presentation] 製品の使用状況を考慮した経験価値マーケティングの一考察:使用状況を組み込んだブランド・エクスペリエンス・モデルの検討を中心に2013

    • Author(s)
      鈴木和宏
    • Organizer
      日本商業学会北海道部会
    • Place of Presentation
      小樽商科大学 札幌サテライト
    • Related Report
      2013 Annual Research Report

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Published: 2013-09-12   Modified: 2019-07-29  

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