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Study on Crash Prevention for Flying Cars Using Free-Flight Simulation

Research Project

Project/Area Number 25H00714
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (A)

Allocation TypeSingle-year Grants
Section一般
Review Section Medium-sized Section 19:Fluid engineering, thermal engineering, and related fields
Research InstitutionInstitute of Science Tokyo

Principal Investigator

青木 尊之  東京科学大学, 総合研究院, 特任教授 (00184036)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 今村 太郎  東京大学, 大学院工学系研究科(工学部), 教授 (30371115)
鈴木 智  千葉大学, 大学院工学研究院, 准教授 (90571274)
渡辺 勢也  九州大学, 応用力学研究所, 助教 (80871540)
滝沢 研二  早稲田大学, 理工学術院, 教授 (60415809)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥46,020,000 (Direct Cost: ¥35,400,000、Indirect Cost: ¥10,620,000)
Fiscal Year 2025: ¥11,050,000 (Direct Cost: ¥8,500,000、Indirect Cost: ¥2,550,000)
Keywords空飛ぶクルマ / eVTOL / アクチュエータライン・モデル / 墜落阻止 / フリーフライト・シミュレーション
Outline of Research at the Start

「空飛ぶクルマ」のローターにアクチュエータライン・モデルを適用したフリーフライト・シミュレータを用い、「空飛ぶクルマ」が故障や一時的な外的要因で大きく姿勢を崩し落下している状況において、残存している飛行能力を用いてどのように姿勢を回復させ墜落を阻止することができるか、流体力学と制御の観点から明らかにする。さらに安全性を高めるための補助ローターやダクト追加の有効性も調べる。また、ローター制御では落下をどうしても阻止できない場合、パラシュートを利用すべき落下の条件を明らかにする。本研究の墜落阻止の成果を、実機のドローンを使った実験で検証する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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