• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on Physics-Based Controllable Flow Video Generation

Research Project

Project/Area Number 25K00154
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 62040:Entertainment and game informatics-related
Basic Section 61020:Human interface and interaction-related
Sections That Are Subject to Joint Review: Basic Section61020:Human interface and interaction-related , Basic Section62040:Entertainment and game informatics-related
Research InstitutionJapan Advanced Institute of Science and Technology

Principal Investigator

謝 浩然  北陸先端科学技術大学院大学, 先端科学技術研究科, 准教授 (40789898)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 佐藤 周平  法政大学, 情報科学部, 准教授 (90815599)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥18,850,000 (Direct Cost: ¥14,500,000、Indirect Cost: ¥4,350,000)
Fiscal Year 2028: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2027: ¥5,460,000 (Direct Cost: ¥4,200,000、Indirect Cost: ¥1,260,000)
Fiscal Year 2026: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2025: ¥6,370,000 (Direct Cost: ¥4,900,000、Indirect Cost: ¥1,470,000)
Keywords動画生成 / 流体シミュレーション / 制御可能 / 生成AI / 物理ベース手法
Outline of Research at the Start

近年動画生成技術は高品質な動画コンテンツを生成できる一方,物理的常識の理解能力が不足している状況は深刻となっている.本研究では特に流体動画生成に着目し,コンピュータグラフィックス分野にて伝統的な研究課題である流体シミュレーション手法を用いて物理規則に基づく動画生成という新たな生成系人工知能技術のパラダイムの創出を目指す.そして生成結果は,映画・ゲーム制作や広告コンテンツなど幅広い分野と産業において,これまでにないより物理的に正しくて効率的な流体動画生成手法の確立に貢献する.

URL: 

Published: 2025-05-07   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi