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A study on the impact of university brand marketing on prospective students

Research Project

Project/Area Number 25K00194
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionToyo University

Principal Investigator

小俣 岳  東洋大学, 情報連携学部, 助教 (30982946)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Keywords大学ブランディング / 教育マーケティング / 大学入試
Outline of Research at the Start

本研究は大学ブランドの実態把握と受験生の大学選択行動への影響について分析することを目的に,①大学ブランドを,大学と受験生がそれぞれどのように認知しているのか,②大学ブランドが受験生の大学選択行動にいかに作用するか,以上の調査を行う。これら調査を踏まえ,大学ブランドの正確な理解に基づくブランドマーケティング戦略への視座と,受験生の大学選択行動へのより深い理解を目指す。また,関連研究が蓄積されている米国・英国での調査も行い,日本での今後の研究発展の基盤を作ることも視野に入れている。

URL: 

Published: 2025-05-07   Modified: 2025-06-20  

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