• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Learning innovation of inquiry and collaboration: Comparative research through Asian network

Research Project

Project/Area Number 25K00760
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionGakushuin University

Principal Investigator

佐藤 学  学習院大学, 文学部, 客員所員 (70135424)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 秋田 喜代美  学習院大学, 文学部, 教授 (00242107)
浅井 幸子  東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 教授 (30361596)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥18,720,000 (Direct Cost: ¥14,400,000、Indirect Cost: ¥4,320,000)
Fiscal Year 2028: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2026: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Keywords探究学習 / 協同学習 / 学びのイノベーション / 教職開発 / 学びの共同体
Outline of Research at the Start

本研究はアジア地域における探究と協同の学びのイノベーションの展開の多様性を分析し、共通性の考察も交えて、イノベーションをさらに進展させる教育学的知見を提示し、新たな知見にもとづくイノベーションの国際ネットワークの再構築を推進したい。本研究は12年間継続した学びの共同体のアジアネットワークの研究と実績に基づくことにより、アジア諸国の改革と研究と実践を同一の座標で比較検討することを可能にしている。探究と協同の学びのイノベーションを決定する要因は複雑であり複合的である。本研究は、政治的、社会的、文化的な複合的構造を解明し、各国の多様性と共通性を抽出することを企図している。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi