• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Intervention through longitudinal studies and development of educational programs using past self-restraint data

Research Project

Project/Area Number 25K00782
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09030:Childhood and nursery/pre-school education-related
Research InstitutionBunkyo University

Principal Investigator

小林 稔  文教大学, 教育学部, 教授 (70336353)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 姜 東植  琉球大学, 工学部, 准教授 (00315459)
笹澤 吉明  琉球大学, 教育学部, 准教授 (50292587)
嘉数 健悟  沖縄大学, 人文学部, 教授 (50612793)
櫻井 淳  文教大学, 情報学部, 准教授 (70711018)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥17,940,000 (Direct Cost: ¥13,800,000、Indirect Cost: ¥4,140,000)
Fiscal Year 2029: ¥2,730,000 (Direct Cost: ¥2,100,000、Indirect Cost: ¥630,000)
Fiscal Year 2028: ¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2026: ¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2025: ¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Keywords自己抑制 / 児童 / 非認知能力 / 介入
Outline of Research at the Start

近年,生涯の経済的安定性や健全な生活につながることから,幼少期の社会情動的スキル(Social and Emotional Skills)について,国内外で着目されている.一方,コロナ禍を経験して社会情動的スキルの中でも,我々は,特に「自己抑制力」の重要性を体感・認知したといえよう.本研究は次の2つの研究で構成・実施する.1つは,研究代表者が有する過去(10~7年前)の自己抑制力のデータを用い,縦断的に実態把握を行う.2点目は,小学校低学年を対象に自己抑制力向上のための新たな教育プログラムを開発し,沖縄本島において介入調査し,ミックスド・メソッド(質的・量的)により分析・評価を実施する.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi