• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a Metaverse Multi-Perspective Childcare Learning System for Experiencing the Perspectives of Expert Caregivers and Children

Research Project

Project/Area Number 25K00841
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionNaruto University of Education

Principal Investigator

湯地 宏樹  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (50290531)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 佐々木 晃  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (10967003)
湯地 由美  四国大学, 生活科学部, 准教授 (40807426)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥17,940,000 (Direct Cost: ¥13,800,000、Indirect Cost: ¥4,140,000)
Fiscal Year 2029: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2027: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2026: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Fiscal Year 2025: ¥6,630,000 (Direct Cost: ¥5,100,000、Indirect Cost: ¥1,530,000)
KeywordsVR / AR / メタバース / みえ(視点) / 保育者養成
Outline of Research at the Start

本研究は、VRおよびメタバース技術を活用し、保育者と子どもの視点を切り替えて体験できる多視点保育学修システムを開発し、その教育効果を検証する。「チャイルドビジョン」により子どもの視界を再現し、熟練保育者の実践知も仮想体験可能とすることで、安全意識や判断力を育成する。スマートデバイスを用いた快適な学修体験を提供し、全国の保育者養成機関への展開を目指す。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi