• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

拡張型グローバルレッスンスタディによる教員等のTPACKの変容に関する実証的研究

Research Project

Project/Area Number 25K00857
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionNaruto University of Education

Principal Investigator

小澤 大成  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (60253241)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 坂井 武司  京都女子大学, 発達教育学部, 教授 (30609342)
赤井 秀行  九州ルーテル学院大学, 人文学部, 講師 (80910033)
石坂 広樹  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 教授 (20537493)
田村 和之  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授 (80609280)
日下 智志  鳴門教育大学, 大学院学校教育研究科, 准教授 (00909591)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥18,850,000 (Direct Cost: ¥14,500,000、Indirect Cost: ¥4,350,000)
Fiscal Year 2028: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Fiscal Year 2027: ¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2026: ¥5,460,000 (Direct Cost: ¥4,200,000、Indirect Cost: ¥1,260,000)
Fiscal Year 2025: ¥5,070,000 (Direct Cost: ¥3,900,000、Indirect Cost: ¥1,170,000)
Keywordsグローバルレッスンスタディ / TPACK / 教員の変容 / 評価指標
Outline of Research at the Start

近年の急速なICTの発展によるグローバル化を受け,教育の分野でも,価値の多様化や価値観の転換に対応できるとともに, Technological Pedagogical Content Knowledge(TPACK)を有する教育人材の育成が求められている。そこで,これまでに開発したグローバルレッスンスタディ(GLS)のプログラムを発展させ,参加国及び参加者の対象を拡大することにより,多様な立場や観点からの議論が促され,TPACKの向上に資する新しいプログラム(拡張型GLS)の開発を行うとともに,教員の変容を評価する指標や手法を開発し,拡張型GLSを通した教員の変容を明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi