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Advancing Disaster Transportation Management via Integration of Simplified Stated Preferences and Large-Scale Passive Data

Research Project

Project/Area Number 25K01343
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (B)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 22050:Civil engineering plan and transportation engineering-related
Research InstitutionHiroshima University

Principal Investigator

力石 真  広島大学, 先進理工系科学研究科(国), 教授 (90585845)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 藤原 章正  広島大学, IDEC国際連携機構:PHIS, 教授 (50181409)
神田 佑亮  呉工業高等専門学校, 環境都市工学分野, 教授 (60636463)
塚井 誠人  広島大学, 先進理工系科学研究科(工), 准教授 (70304409)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥25,740,000 (Direct Cost: ¥19,800,000、Indirect Cost: ¥5,940,000)
Fiscal Year 2027: ¥7,930,000 (Direct Cost: ¥6,100,000、Indirect Cost: ¥1,830,000)
Fiscal Year 2026: ¥10,140,000 (Direct Cost: ¥7,800,000、Indirect Cost: ¥2,340,000)
Fiscal Year 2025: ¥7,670,000 (Direct Cost: ¥5,900,000、Indirect Cost: ¥1,770,000)
Keywords災害時交通マネジメント / 簡易選好表明 / ビッグデータ / パッシブデータ
Outline of Research at the Start

災後の交通混乱は,交通網の被災・復旧に伴う供給ダイナミクスだけでなく,災害交通需要の発生や出控えによる交通需要の潜在化等の需要ダイナミクスによっても生じる.交通混乱は被災者支援や迅速な復旧・復興に支障をきたすことから,発災後の供給・需要ダイナミクスをリアルタイムに把握し,災害時交通マネジメントに活用することが要といえる.そこで本研究では,簡易選好表明及び大規模パッシブデータの統合利用による災害交通対応の高度化を目指す.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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