• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An Empirical Study on the Discrepancy between the Acquisition Levels Developed in JFL Learners' Spoken and Written Language

Research Project

Project/Area Number 25K04204
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02090:Japanese language education-related
Research InstitutionNational Institute for Japanese Language and Linguistics

Principal Investigator

烏 日哲  大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, プロジェクト非常勤研究員 (00781220)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 呉 丹  東京都立大学, 国際センター, 特任助教 (20963896)
石黒 圭  大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, 教授 (40313449)
本多 由美子  大学共同利用機関法人人間文化研究機構国立国語研究所, 研究系, 特任助教 (80839936)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords日本語学習者 / 話し言葉と話し言葉 / 母語別 / 習熟度 / 作文能力の発達過程
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、学習者の話し言葉と書き言葉のズレを可視化することによって、日本語学習者が産出する話し言葉と書き言葉の表現が、母語や習熟度の影響により、どのような違いが見られるかを明らかにすることである。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi