• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of an English Intonation Teaching Method Utilizing Pitch Gestures

Research Project

Project/Area Number 25K04323
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionJuntendo University

Principal Investigator

堀 智子  順天堂大学, スポーツ健康科学部, 教授 (00269789)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 遠山 道子  文教大学, 経営学部, 教授 (30439343)
杉浦 香織  立命館大学, 理工学部, 教授 (50515921)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsピッチジェスチャー / マルチモーダル学習 / 英語イントネーション
Outline of Research at the Start

イントネーションは話の焦点を明確にし、話者の感情や意図を伝えるなど重要な働きがあり、実践的な英語力に不可欠である。しかし、その複雑さゆえに指導内容や方法は確立しておらず系統的な指導は行われていない。本研究は、「ジェスチャーが英語イントネーション習得を促進する」というこれまでの研究結果に基づき、効果的な英語イントネーション指導法としてジェスチャーを用いたマルチモーダルな学習用動画作成を目指している。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi