• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Action research model for learning and incorporating CEFR educational principles into educational practice

Research Project

Project/Area Number 25K04325
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionNihon University

Principal Investigator

Schmidt M・G  日本大学, 文理学部, 教授 (20400616)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 永井 典子  茨城大学, 人文社会科学野, 特命研究員 (60261723)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
KeywordsCEFR / Action Research / Reflective Practice / Expoloratory / Faculty Development
Outline of Research at the Start

2001年にヨーロッパ評議会(COE)が刊行したCEFRでは、21世紀を生きる学習者に必要な言語能力をAction-oriented approach (AoA) (行動指向主義)に基づき、能力記述文で示した。A1からC2の言語能力レベルは、世界に広く周知されるに至ったが、CEFRの核心的教育理念であるLearner as a social agentやAoAに基づく言語教育の刷新は、進んでいない。その最大の問題は、CEFRの核心的な教育理念の深い理解が教育者の間に浸透していないためである。そこで、本研究では、2020年度から2023年度に行った科研費基礎研究(C)(20K00759)による研究で提案したCARMの拡張・発展モデルを提案する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi