• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Personalized Learning through Learner Choice: Centering on English Reading in Junior High School

Research Project

Project/Area Number 25K04336
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionChiba University

Principal Investigator

星野 由子  千葉大学, 教育学部, 准教授 (80548735)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 臼倉 美里  東京学芸大学, 教育学部, 准教授 (00567084)
清水 遥  東北学院大学, 文学部, 准教授 (20646905)
田村 岳充  宇都宮大学, 共同教育学部, 助教 (40823323)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords中学校英語 / 個別最適な学び / リーディング
Outline of Research at the Start

本研究では、中学校英語教科書本文に基づき、英文と設問の難しさの観点から難易度を調整した教材を作成する。そして、生徒自身が教材のレベルを選択しながら学習を進める方法を用いることで、従来の学び方以上の目標を達成できるようになるのかを調査する。また、本研究で開発する個別最適な学びのための教材を用いて、協働的な学びと組み合わせた授業設計を提案する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi