• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Joint Attention Induced by Teaching Materials and Tools in Group Work within a Virtual Face-to-Face Environment and Its Learning Effects

Research Project

Project/Area Number 25K04344
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionOsaka Metropolitan University

Principal Investigator

福島 祥行  大阪公立大学, 国際基幹教育機構, 教授 (20254378)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2029: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2026: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywordsハイブリッドグループワーク / 相互行為論 / 共同注視 / 共在感覚 / 教具開発
Outline of Research at the Start

①先行研究および関連研究のシステマティックレビュー、②プリントのデザインと活用方法の開発、③ハイブリッド環境下での実験的検証(完全対面グループと、完全オンライングループ、および、対面・遠隔混在グループとの比較対照)、④グループメンバーの行動データ分析(質的な相互行為分析と量的な視線分析)、⑤グループワークの成果物分析、⑥ラーニング・ポートフォリオ・シートによる事後リフレクションの質的分析、⑦インタビューやアンケートによるグループメンバーの体験調査。
1年目に1、2、1~2年目に3~7、3~4年目に再度3~7、5年目には仮想世界下での実験をし、それまでの結果と比較する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi