• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Effectiveness of Scaffolding and Collaborative Learning for Improving English Language Proficiency and Teaching Skills in Teacher Education Programs

Research Project

Project/Area Number 25K04354
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionTeikyo University of Science & Technology

Principal Investigator

馬場 千秋  帝京科学大学, 教育人間科学部, 教授 (50465374)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords教員養成 / エンゲージメント / 英語力 / 足場架け / 協働学習
Outline of Research at the Start

本研究では,英語力に不安のある小学校および中学・高校英語教員養成課程の学生が教科教育法と関連科目で,英語力と英語指導力を向上させるため,担当教員による足場架けと学生間の協働学習で学習者エンゲージメントがどのように高まるのかを検証する。①授業内での文法項目の学びなおしと定着度確認,②学生同士での文法説明,③模擬授業時のteacher feedback, peer feedback,④feedbackコメントを受けてのself-reflectionの4つの活動を行う,という4つの活動から,学生がどのようなエンゲージメントの状態になり,英語指導に自信が持てるようになるかを明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi