• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

"Second Language Education as a Factor in Enhancing Learners' Tolerance of Ambiguity (ToA)"

Research Project

Project/Area Number 25K04359
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 02100:Foreign language education-related
Research InstitutionKindai University

Principal Investigator

西村 英希  近畿大学, 経済学部, 講師 (00791104)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 尹 惠彦  大阪経済法科大学, 国際学部, 准教授 (31008030)
夏 世明  芸術文化観光専門職大学, 芸術文化・観光学部, 助教 (60844074)
阿部 慎太郎  近畿大学, 法学部, 准教授 (70759836)
デルバール フランク  琉球大学, 国際地域創造学部, 准教授 (20612691)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2029: ¥2,210,000 (Direct Cost: ¥1,700,000、Indirect Cost: ¥510,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2025: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
KeywordsTolerance of Ambiguity / (第二)外国語 / 複言語・複文化主義 / 外国語授業
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、大学第2外国語の中でも多数の履修者を抱える中国語、朝鮮・韓国語、そしてフランス語の授業を通して、大学生のTolerance of Ambiguity(曖昧さへの許容度、以下「ToA」)を向上させることにある。具体的な目標は、1.これからの大学生に求められる資質を測る質問表の開発 、2.外国語授業という異文化コミュニケーションの実践を通じて、複言語・複文化主義に基づく多角的な視点を養い、3.異文化に対してより寛容かつ前向きに向き合える大学生を育成することなどである。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi