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Empirical research on the effects of collaboration and integration of local public transport systems towards the realisation of sustainable mobility

Research Project

Project/Area Number 25K05362
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionChuo University

Principal Investigator

後藤 孝夫  中央大学, 経済学部, 教授 (60435097)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 西藤 真一  桃山学院大学, 経営学部, 教授 (00581117)
田中 智泰  近畿大学, 経営学部, 教授 (20511182)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords地域公共交通 / 共同経営 / 連携 / 統合
Outline of Research at the Start

地域公共交通での連携・統合が交通政策の一環として模索され始めた。地域公共交通での連携・統合は諸外国では実践的に先行導入されてきたが、経済理論研究は端緒についたばかりであり、定量分析はさらに数少なく、連携・統合効果の因果関係を検証できていない。そこで本研究は、地域公共交通での連携・統合効果を評価するために、企業間連携の経済理論を援用して連携・統合効果を規範的に分析する。次に、地域公共交通への連携・統合の導入と地域公共交通の利用者数増加や地域の経済厚生増加との間の因果関係を定量的に検証する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

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