• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study toward an Integrated Understanding of Consumer Behavior: Theory and Empirics

Research Project

Project/Area Number 25K05377
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionOsaka Metropolitan University

Principal Investigator

中山 雄司  大阪公立大学, 大学院経営学研究科, 教授 (20326284)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,600,000 (Direct Cost: ¥2,000,000、Indirect Cost: ¥600,000)
Fiscal Year 2027: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords消費者行動 / 予算制約 / 時間制約
Outline of Research at the Start

消費者行動は(a)消費行動、(b)購買行動、(c)買物行動(買物場所の選択)、(d)使用行動(消費・使用方法の決定、保管・廃棄・リサイクルの決定)に分けられる。特に、マーケティングと関係した消費者行動研究では(b)と(c)に注目し、他の部分は所与とされることが多い。本研究では、消費者行動の(a), (b), (c)の各パートの統合的理解を目指した理論および実証研究を行う。予算制約・時間制約を明示的に考慮して(b)(c)を長いスパンの(a)と統合した理論枠組を構築し、その枠組を踏まえて再現性を担保した実証研究を行うために必要な事項を整理し、制約条件を課した離散選択実験に基づく実証研究を行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi