• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Rediscovering Culture through Brand Personality: An International Comparison Using a Hybrid Approach

Research Project

Project/Area Number 25K05391
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 07090:Commerce-related
Research InstitutionRyukoku University

Principal Investigator

地頭所 里紗  龍谷大学, 政策学部, 講師 (90802570)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 馬場 一  関西大学, 商学部, 准教授 (70351492)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥3,900,000 (Direct Cost: ¥3,000,000、Indirect Cost: ¥900,000)
Fiscal Year 2025: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Keywordsブランド・パーソナリティ / 文化的価値観 / 交差文化研究 / ハイブリッドアプローチ
Outline of Research at the Start

本研究は、日本、中国、韓国の消費者のブランド・パーソナリティに反映された文化的価値観を測定、比較較することにより、以下の3つの問いに答えることを目的とする。その問いとは「①文化を越えて共通するブランド・パーソナリティの要素は何か?」、「②文化に特殊的なブランド・パーソナリティの要素は何か?」、そして、「③地理的には近く文化的には遠い国々でブランド・パーソナリティの共通および特殊要素はいかに構成されるか?」である。そのため日、中、韓でのハイブリッド・アプローチによるブランド・パーソナリティの国際比較を行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi