• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

米国チャータースクールによる「新たな公教育体制」構築に資する制度設計

Research Project

Project/Area Number 25K05843
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionTamagawa University

Principal Investigator

湯藤 定宗  玉川大学, 教育学部, 教授 (20325137)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 新谷 龍太朗  同志社女子大学, 現代社会学部, 准教授 (10783003)
諏訪 英広  川崎医療福祉大学, 医療技術学部, 教授 (80300440)
寳來 敬章  常葉大学, 保育学部, 准教授 (80638114)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,290,000 (Direct Cost: ¥3,300,000、Indirect Cost: ¥990,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywordsチャータースクール / オーソライザー / 学校経営 / 公教育体制の再構築
Outline of Research at the Start

本研究では、まずミネソタ州を対象として「新たな公教育体制」としての「ミネソタ州モデル(仮称)」を調査によって明らかにする。
次に、他州との比較分析を通して、長らく維持されてきた米国の公教育体制に代わる「新たな公教育体制」構築に資する制度設計を行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi