• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Integrated Development and Practical Verification of a Teacher Training Program and Evaluation System as Creative Practitioners

Research Project

Project/Area Number 25K05855
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionWakayama Shin-Ai University

Principal Investigator

大橋 功  和歌山信愛大学, 教育学部, 教授 (70268126)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 村上 凡子  和歌山信愛大学, 教育学部, 教授 (60446226)
原 康行  和歌山信愛大学, 教育学部, 准教授 (80983197)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords創造性 / 教師教育 / 教育プログラム / STEAM
Outline of Research at the Start

学校教育において、創造性教育の重要性が高まる中、探究的と言いながらも、与えられた課題解決に終始し、本来重要とされる課題発見への探索や拡散的思考を十分に発揮させるような実践事例は少ない。探究の究(収束)に向かい、探(拡散)がおろそかとなっているこうした現状の背景には、創造性教育の方法が十分に確立されていない、創造性教育を担う人材の育成が不十分であることなどが考えられる。そこで、本研究課題では、和歌山信愛大学が設置する「わかやま子ども学総合研究センター」を拠点に創造性教育研究に先進的に取り組む海外の研究者と連携し、創造的教育実践力養成プログラムの開発と評価システムの開発を行うものである。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi