• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

ニュージーランドにおける自律的学校経営システム下での学校管理職の養成に関する研究

Research Project

Project/Area Number 25K05917
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09010:Education-related
Research InstitutionTokyo Gakugei University

Principal Investigator

福本 みちよ  東京学芸大学, 教育学研究科, 教授 (40387410)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2028: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords学校管理職養成 / ニュージーランド / 自律的学校経営
Outline of Research at the Start

本研究では、学校の自律化を推進することのできる学校管理職を養成するために必要な諸条件(制度的条件やネットワークの効果等)を解明することを目的として、日本とは異なる学校経営システムを運用しているニュージーランドを研究対象とし、学校管理職がどのようにして自律的に学校を経営し得ているのか、そのためにどのように力量形成を図り、いかなる支援を得ながら日々の経営に従事しているのか、その諸条件を実証的に追究する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi