• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Reforming teacher preparation in Cambodia: Reform impacts on teacher professionalism and teaching practices

Research Project

Project/Area Number 25K05973
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09020:Sociology of education-related
Research InstitutionThe University of Tokyo

Principal Investigator

荻巣 崇世  東京大学, 大学院教育学研究科(教育学部), 准教授 (00743775)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥5,200,000 (Direct Cost: ¥4,000,000、Indirect Cost: ¥1,200,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords教員養成 / カンボジア / 専門家意識 / 授業実践
Outline of Research at the Start

本研究は、2年制と4年制が共存する複線型の教員養成が行われているカンボジアにおいて、
各制度で養成された教師を養成段階から初任期まで追跡することで、教師の専門家意識と授
業実践の形成に対する教員養成の高度化の効果を実証的に明らかにする。教師としての意識と授業実践の形成の両面から高度化の効果をよりよく捉えようとする点と、教員養成の高度化の効果を2年制と4年制の直接比較から実証的に明らかにする点に、本研究の独自性がある。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi