• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Education and Gender Dynamics: Implications for Women's Education in the Global Sough from Transforming Rural India

Research Project

Project/Area Number 25K06009
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09020:Sociology of education-related
Research InstitutionChuo University

Principal Investigator

野沢 恵美子  中央大学, 法学部, 准教授 (70755777)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords女子教育 / ジェンダー / 南アジア / 農村
Outline of Research at the Start

学校教育がその後の人生の選択やコミュニティの価値観に与える影響を理解するためには、長期的かつ包括的なアプローチが必要である。本研究では、2001年から調査を続けてきたインド農村の教育第一世代の女性や周囲の人たちのナラティブを通じて、成功や達成だけでなく、困難への適応、交渉、失敗、そしてレジリエンスの過程にも注目し、ジェンダー・イデオロギーの変容プロセスを明らかにする。

本研究の成果は、教育効果をより複雑な視点から理論化し、ジェンダー平等を促進する政策の提案やSDGsの取り組みに重要な示唆を与える。また国際教育開発やジェンダー研究に新たな視座を提示し、理論的発展に寄与することが期待される。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi