• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The Impact of JICA Training Aimed at Introducing and Institutionalizing Lesson Study: A Case Study from South Africa

Research Project

Project/Area Number 25K06019
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09020:Sociology of education-related
Research InstitutionOsaka Jogakuin College

Principal Investigator

小野 由美子  大阪女学院大学, 国際・英語学部, 客員研究員 (20177273)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 前田 美子  大阪女学院大学, 国際・英語学部, 教授 (70454668)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords授業研究 / 国際教育協力 / 研修評価
Outline of Research at the Start

本研究は、「南アフリカを事例として、授業研究の移転・定着を目的とした本邦研修が、研修参加者にどのような効果を及ぼしたのか、その効果は帰国後も継続しているのか、また、彼らは授業研究の導入と定着のために帰国後にどのような行動を起こしているのか」を明らかにしようとする。本研究では、4段階研修評価枠組み(Kirkpatrick & Kirkpatrick, 2016)を援用して、研修満足度だけでなく、知識・技能(特に授業観察力・省察力)の習得や行動変容などの研修の効果を多角的、多層的に分析・評価しようとする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi