• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

"Collaborative Inquiry of Novice English Teachers: Self-Study and Community Building

Research Project

Project/Area Number 25K06154
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionDokkyo University

Principal Investigator

浅岡 千利世  獨協大学, 外国語学部, 教授 (30296793)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2027: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Keywords英語教師の成長 / 教師のアイデンティティ / 事例研究 / セルフスタディ / 同僚性
Outline of Research at the Start

この研究は令和型の新しい学びに対応できる英語教師像の形成過程を教師アイデンティティや指導観の形成などの視点から解明する新人英語教師を対象とした事例研究である。具体的にはセルフスタディや協働的省察を通じて、教師自身が変容を分析
し、新しい知見を得、それを共有することを目的としている。これにより新人英語教師の成長の道筋を明らかにし、英語教育のみならず広く教師教育に応用できる成果が期待される。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi