• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

学び直しが必要な子どものための書字指導Webアプリの効果とウェルビーイングの関連

Research Project

Project/Area Number 25K06192
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionFukushima University

Principal Investigator

鶴巻 正子  福島大学, 人間発達文化学類, 客員教授 (40272091)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Keywords書字行動 / Webアプリ / 学び直し / ウェルビーイング
Outline of Research at the Start

発達障害や不登校など基礎的・基本的な事項を修得しないまま学年が進行してしまう状態,いわゆる“積み残し”や“学習空白”の状態にある「学び直しが必要な子ども」のウェルビーイングに関する研究として推進する。義務教育段階における連続的な学びの場を有する我が国独自のインクルーシブ教育を推進したり,今後,高等学校の通級指導教室が本格化していくうえで必要な基礎的なデータを提供することを目指している。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi