• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A study on Collaborative School Improvement based on Teacher's Professional Learning

Research Project

Project/Area Number 25K06198
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionMie University

Principal Investigator

織田 泰幸  三重大学, 教育学部, 教授 (40441498)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,990,000 (Direct Cost: ¥2,300,000、Indirect Cost: ¥690,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords教師の協働 / 学校改善 / 専門家学習 / 専門性開発
Outline of Research at the Start

本研究は,教師の専門家としての学習を基軸とした協働的な学校改善について理論的・実証的に検討することを目的とする。具体的な到達目標は,①教師教育や学校改革・改善の研究における新たなキーワードである「専門家学習(professional learning)」の特徴と意義について「専門性開発(professional development)」との違いを明確にしながら位置づけること,②諸外国において「専門家学習」を推進する学区における校長や教師リーダーおよび教育委員会研修担当者への聞き取り調査をもとにその意義と課題を明らかにすること,である。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi