• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Research on the Formation of Teachers as Creators of Sustainable Society

Research Project

Project/Area Number 25K06248
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionShinshu University

Principal Investigator

安達 仁美  信州大学, 学術研究院教育学系, 准教授 (30506712)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
KeywordsESD / 教師 / 当事者性
Outline of Research at the Start

社会は急速かつ複雑に変化しており、持続可能な社会の構築が喫緊の課題として注目されている。学校教育では多くの場合「持続可能な社会の創り手」という概念は児童生徒に対し使われることがほとんどである。しかし、児童生徒だけでなく教師や地域等が互いに触発し有機的に繋がり成長する共同エージェンシーの構築や本質的な変容的行動が求められている現在、教師が教師という職業的枠組みを越えて「持続可能な社会の創り手」の当事者として主体的に社会参画できるか否かが重要になるのではないだろうか。そこで本研究では、「持続可能な社会の創り手」としての教師の当事者性の形成プロセスについて明らかにすることを目指していく。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi