• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Developing educational materials to improve financial literacy

Research Project

Project/Area Number 25K06294
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionKwansei Gakuin University

Principal Investigator

大澤 弘典  関西学院大学, 教職教育研究センター, 教授 (10343071)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2027: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywords数学的モデリング
Outline of Research at the Start

算数・数学教育上の今日的な課題の一つとして,数学を活用できる力を育む授業や数学の有用性を感得できる授業が求められている。そのような授業を実現するために,筆者は「現実世界の問題の解決」に係る研究を積み重ねてきた。
本研究では更なる先進的な試みとして,2022年4月から義務化された金融教育を念頭に,中学校数学科の授業等で利用可能な「金融リテラシーを高めるためのシリアスゲーム」を具体的に開発し,その有効性を実験授業を通して実践的に明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi