• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

教職大学院におけるスクールリーダー教育プログラムの評価に関する研究

Research Project

Project/Area Number 25K06301
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09040:Education on school subjects and primary/secondary education-related
Research InstitutionOita University

Principal Investigator

山本 遼  大分大学, 大学院教育学研究科, 講師 (40785482)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,160,000 (Direct Cost: ¥3,200,000、Indirect Cost: ¥960,000)
Fiscal Year 2028: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Keywords教職大学院 / スクールリーダー教育 / 成果の評価 / 行動変容度・組織への影響度
Outline of Research at the Start

教職大学院のスクールリーダー教育プログラムにとって重要な成果は、院生の職場での行動変容度および院生による組織への影響度である。そして、それらの成果を評価するためには、指標の開発が不可欠である。このことを踏まえて本研究は、教職大学院のスクールリーダー教育プログラムにおいて行動変容度および組織への影響度を評価する方法論(どのような指標に基づき評価するか、評価に必要なデータは何か等に関する体系的な考え方)を確立することを目的とする。この目的達成のため、米国におけるスクールリーダー教育の評価に関する研究の基本的枠組みの分析、日米のスクールリーダー教育プログラムの事例分析、方法論の開発と検証に取り組む。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi