• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Comparative Analysis of Dual Enrollment Policy Across U.S. States: The Role of Educational Governance

Research Project

Project/Area Number 25K06329
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09050:Tertiary education-related
Research InstitutionMeisei University

Principal Investigator

高野 雅暉  明星大学, 教育学部, 助教 (70962398)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥130,000 (Direct Cost: ¥100,000、Indirect Cost: ¥30,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Keywords高大接続 / 教育制度 / 教育行政 / Dual Enrollment / 高校生の早期履修
Outline of Research at the Start

日本では、高校生が大学の科目を履修する早期履修制度に関する法整備が進められてきたが、こうしたプログラムにおける教育行政の条件整備とは何を意味するのか。本研究は、米国の高大接続に定着するDE(Dual Enrollment)に着目し、州政策の比較を行う。これにより、①高校生の早期履修制度において教育行政はいかなる役割と責任を持ちうるか、②教育行政の関与の違いによって実践はどのような影響をうけるのか、という2点を考察する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi