• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study on the Inclusive High School Entrance Examination: Focusing on the Internal Examination of Special Needs Classes

Research Project

Project/Area Number 25K06423
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09060:Special needs education-related
Research InstitutionKyoto University of Education

Principal Investigator

鈴木 英太  京都教育大学, 教育創生リージョナルセンター機構, 講師 (00978760)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 伊藤 駿  京都教育大学, 教育創生リージョナルセンター機構, 講師 (90883695)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,380,000 (Direct Cost: ¥2,600,000、Indirect Cost: ¥780,000)
Fiscal Year 2028: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords特別支援学級 / 内申点 / 高校入試
Outline of Research at the Start

全国8地方区分の中学校特別支援学級を対象に、高校入試に使用する教科の内申点の扱い方について調査を実施する。また、京都府内の中学校特別支援学級に在籍する生徒10名を対象に、内申点の取り扱いが進学に与える影響について3年間の追跡調査を行う。
成果の公開と普及については、京都教育大学が管理する特別支援教育に特化したWebデータベースシステムを活用し、国内の都道府県教育委員会と連携を図る。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi