• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

学修者間の自発的な学びを促すICT教育支援ロールモデルの開発

Research Project

Project/Area Number 25K06468
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionOsaka Kyoiku University

Principal Investigator

尾崎 拓郎  大阪教育大学, 教育学部, 准教授 (40713813)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 三島 和宏  大阪教育大学, 教育学部, 教授 (60633336)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2025: ¥3,120,000 (Direct Cost: ¥2,400,000、Indirect Cost: ¥720,000)
Keywords技術尺度
Outline of Research at the Start

本研究では、学修者の自律的な学びを促進し率先して指導できるような、ICT活用教育の核となる人材の指標としての「ICT活用教育ロールモデル」の開発を行う。このモデルを示すことで、ICT活用に関わる人材育成の定量的な尺度での観測を可能にすることを目的とする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi