• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of Multimodal Learning Analytics Dashboard associated with inquiry-based mathematics learning

Research Project

Project/Area Number 25K06477
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionToho University

Principal Investigator

金子 真隆  東邦大学, 共通教育機構, 教授 (90311000)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 北本 卓也  山口大学, 教育学部, 教授 (30241780)
江木 啓訓  電気通信大学, 大学院情報理工学研究科, 教授 (30422504)
野田 健夫  東邦大学, 理学部, 教授 (90431618)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywordsマルチモーダルラーニングアナリティクス / 数学探究学習 / ダッシュボード
Outline of Research at the Start

高速ネットワーク環境や学習管理システムの普及により、ラーニングアナリティクスが世界的な進展を見せる中、探究学習などの複雑な学習のプロセスを解明する手段として、マルチモーダルな分析が主流となりつつある。一方、分析結果をダッシュボードにより効果的な学習支援に結びつける道筋については模索が続いている。本研究では、HTMLベースのインタラクティブなコンテンツを用いた数理科学分野の探究学習を対象に、学習者の操作や身体動作をマルチモーダルに分析し、提示する分析結果の深度を教授者の必要に応じて変えられるような柔軟な操作性をもつダッシュボードを、ブラウザベースで構築することを目指す。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi