• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of a Self-Regulated Learning Cycle Model for the Activation of Cognitive Functions through the Strategic Utilization of Information Media

Research Project

Project/Area Number 25K06496
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionUniversity of Miyazaki

Principal Investigator

新地 辰朗  宮崎大学, 教育学部, 教授 (20284820)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,770,000 (Direct Cost: ¥2,900,000、Indirect Cost: ¥870,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Keywords自己調整学習サイクル / 情報メディア / 認知機能
Outline of Research at the Start

不安定,不確実,複雑,曖昧の度合いが進むと予想される現代社会の中で,自立して学び抜くとは,自ら課題を発見し,解決方法を立案し,見通しをもって課題解決に取り組むことに加えて,一連の学習過程を省察(振返り)することで自身の学びの修正(自己調整)を繰り返すサイクルにおいて,自分に適した学び方を獲得してゆく姿を意味する。本研究では,自己調整学習サイクルの成立に,学習の段階や成果を知覚・思考する認知機能が影響するとの先行研究に着目し,多様な認知機能を駆動させる自己調整学習サイクルの構築方法を究明する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi