• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

机間指導にテレプレゼンスロボットはどこまで使えるのか?

Research Project

Project/Area Number 25K06505
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionOsaka Institute of Technology

Principal Investigator

安留 誠吾  大阪工業大学, 情報科学部, 教授 (50252721)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2026: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Keywords机間指導 / テレプレゼンスロボット
Outline of Research at the Start

机間指導を行うためには情報収集、分析、フィードバックが大切である。これまで人間が行っていた机間指導以上の品質でテレプレゼンスロボットによる個別指導を行う研究である。まずは、PC画面を取得し、取得した画面を分析し、様々な進捗に関わる情報を取得する。そして、取得した情報を分析し、人間がフィードバックを行う際に必要な情報を閲覧できるモニタリングシステムを構築する。最後に、分析を行う部分以外を、テレプレゼンスロボットに置き換えることで、テレプレゼンスロボットによる机間指導を実現する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi