• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study on the Effectiveness of Remote Recurrent Education for Migrant Workers in the European Higher Education Area

Research Project

Project/Area Number 25K06517
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionTottori University

Principal Investigator

永松 利文  鳥取大学, 教育支援・国際交流推進機構, 教授 (30300198)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,250,000 (Direct Cost: ¥2,500,000、Indirect Cost: ¥750,000)
Fiscal Year 2029: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords欧州 / 高等教育 / リカレント / デジタル化
Outline of Research at the Start

本研究は、現代社会におけるリカレント教育の重要性により、その提供形態について時間や手間、コスト等の関係から遠隔教育が主流になると想定する。その先行事例として、少子高齢化に伴い、移民労働者を積極的に受け入れ、これらが重要な労働力となっている欧州を対象とし、移民労働者の遠隔リカレント教育の効用について研究する。なお本研究は、リカレント教育の先進事例である欧州高等教育圏(EHEA)と、これに遅れがみられる日本との比較研究も行う。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi