• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

The facilitative impact of online interactions on self, adjustment and career development in adolescents.

Research Project

Project/Area Number 25K06522
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionNagoya City University

Principal Investigator

天谷 祐子  名古屋市立大学, 大学院人間文化研究科, 准教授 (20434631)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 家島 明彦  大阪大学, キャリアセンター, 准教授 (00548357)
戸田 有一  大阪教育大学, 教育学部, 教授 (70243376)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2028: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywordsオンラインの交流 / 自己複雑性 / 適応 / キャリア発達 / 中高生
Outline of Research at the Start

本研究の目的は、中高生にとって、オンライン上の見知らぬ他者との交流を有効に活用する場合、自己評価や適応・キャリア発達に促進的寄与をもたらすかどうか、また交流の具体的手法を明らかにすることである。中高生を対象に3年間の縦断データ収集を行い、オンライン上の見知らぬ他者と交流のある人とそうでない人の変動の差異を示す。これによりオンライン上のコミュニケーションのポジティブな側面を明らかにする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi