• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

教員養成課程において認識的認知の成長を捉える評価手法の開発

Research Project

Project/Area Number 25K06541
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionShizuoka University

Principal Investigator

河崎 美保  静岡大学, 教育学部, 准教授 (70536127)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 大島 純  静岡大学, 情報学部, 教授 (70281722)
大島 律子  静岡大学, 情報学部, 教授 (70377729)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2025: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Keywords認識的認知 / 教員養成 / 評価
Outline of Research at the Start

本研究では、教育学部生を対象に、学び続ける教師の育成を目指し、学ぶことについての認識的認知の成長を捉える評価手法を開発する。認識的認知の最新の認知モデル(AIR)で教育実践上の問題状況における意思決定という複雑な問題解決に取り組む経験の中で起こり得る認識的目標の変容に評価する手法を開発する。さらに、望ましい認識的認知の遂行を整理したフレームワークで学習過程を分析し、認識的認知の成長メカニズムの解明を図る。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi