• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

学修過程における即時形成的評価を可能とする聴覚障害学生向け教示手法の開発と検証

Research Project

Project/Area Number 25K06562
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionTsukuba University of Technology

Principal Investigator

鈴木 拓弥  筑波技術大学, 産業技術学部, 教授 (10553935)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords教示支援 / 学修支援 / 形成過程 / AI / 聴覚障害
Outline of Research at the Start

本研究では,デザインを学ぶ学生の学修時の形成的評価について調査,検討する.
デザインの実技を教示する教員は,学修者の特性や意図,認知を含めて作品の整合性や質,評価を判断し,教示している.本研究では,学修者から取得するデータを複数のカテゴリに分類し,大規模言語モデルや機械学習の活用による即時形成的評価,学修者の自己調整を可能とする仕組みについて調査し,実用可能なソフトウェアを開発,評価する.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi