• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

An interdisciplinary online PBL support system by visualizing learners' Multiple Intelligences

Research Project

Project/Area Number 25K06572
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionHokkaido Information University

Principal Investigator

坂本 牧葉  北海道情報大学, 情報メディア学部, 准教授 (20622848)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 須藤 秀紹  近畿大学, 情報学部, 教授 (90352525)
佐藤 和彦  室蘭工業大学, 大学院工学研究科, 准教授 (90344548)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords学際的PBL / 多重知能 / 可視化 / オンライングループワーク / チームワーク
Outline of Research at the Start

これまでに実験として実施した学際的PBLでは,オンラインで実施されるグループ課題に対しては学習者の積極的な参画が得られづらいことがわかった.しかしながら学際的なPBL演習においてこそ,地理的な制約に縛られることのないオンラインによる学習活動の有効的な活用が求められる.本提案課題ではこの問題へのアプローチとして,各学習者の多角的な知能を表すMIとグループ活動への参加状況を可視化して教員に提示するシステムを開発する.これによって教員は,グループワークを活性化させるために,それぞれの学習者に適切な助言や指導を行うことが可能になる.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi