• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

協同教育理論と技法を基盤としたプロフェッショナリズム教育プログラムの開発

Research Project

Project/Area Number 25K06585
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionKurume University

Principal Investigator

小松 誠和  久留米大学, 医学部, 准教授 (50343687)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 安永 悟  久留米大学, 文学部, 教授 (60182341)
山田 圭  久留米大学, 医学部, 准教授 (00299512)
柏木 孝仁  久留米大学, 医学部, 准教授 (70320158)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2028: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2027: ¥780,000 (Direct Cost: ¥600,000、Indirect Cost: ¥180,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,170,000 (Direct Cost: ¥900,000、Indirect Cost: ¥270,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,560,000 (Direct Cost: ¥1,200,000、Indirect Cost: ¥360,000)
Keywords協同教育 / 医学教育 / プロフェッショナリズム
Outline of Research at the Start

本研究は、医学生のプロフェッショナリズムを涵養する教育プログラムの開発を目的とし、科目「協同学習」で取得した各種データの分析、新たなプロフェッショナリズム尺度の開発、プロフェッショナリズム教育の教材ライブラリの作製、教育実践の評価を通じてその効果を検証するものである。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi