• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

理数系に苦手意識をもつ学習者に適したリメディアル教育用eラーニング教材の開発

Research Project

Project/Area Number 25K06600
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionJosai International University

Principal Investigator

新垣 知輝  城西国際大学, 薬学部, 准教授 (80314748)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,550,000 (Direct Cost: ¥3,500,000、Indirect Cost: ¥1,050,000)
Fiscal Year 2027: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,950,000 (Direct Cost: ¥1,500,000、Indirect Cost: ¥450,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywordsリメディアル教育 / 数学学習 / 質的理解 / 抽象的思考
Outline of Research at the Start

現在のリメディアル教育は「具体的思考法」に基づく教授法であり十分な効果を上げることができていない.本研究では,その分野を苦手とする学習者に対しては,抽象的思考を用いた学習を行った方がより効果的ではないのかという学術的「問い」に基づき,数学の指数対数分野を対象とした教材の開発を行い,その効果を検証した上でeラーニング教材として活用し効果的なリメディアル教育の確立を目指す.

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi