• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

A Study on the Impact of Interactions among Diverse Students on Career Development in Distance Education Universities

Research Project

Project/Area Number 25K06606
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09070:Educational technology-related
Research InstitutionGraduate Institute for Entrepreneurial Studies

Principal Investigator

桑原 千幸  事業創造大学院大学, 情報デザイン学部(仮称)設置準備室, 准教授 (90587479)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 竹岡 篤永  事業創造大学院大学, 情報デザイン学部(仮称)設置準備室, 教授 (30553458)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2030-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2029: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2028: ¥260,000 (Direct Cost: ¥200,000、Indirect Cost: ¥60,000)
Fiscal Year 2027: ¥390,000 (Direct Cost: ¥300,000、Indirect Cost: ¥90,000)
Fiscal Year 2026: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,690,000 (Direct Cost: ¥1,300,000、Indirect Cost: ¥390,000)
Keywords通信制大学 / キャリア形成 / 授業設計 / 協調学習 / リフレクション
Outline of Research at the Start

本研究は、多様な年齢・職業・学歴をもつ学生が学ぶ通信制大学において、eポートフォリオを活用した4年間の学修を通じて、学生同士の相互作用やリフレクションがキャリア形成に与える影響を明らかにすることを目的とする。長期的な実践と検証を通じて、学生の属性によって異なるキャリア課題や、それに対応する教育的支援のあり方を検討し、通信制大学における効果的なキャリア支援の方策を探る。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi