• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Development of teaching materials to the inquiry-based teaching of biology teachers in undergraduate and graduate schools

Research Project

Project/Area Number 25K06626
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionEhime University

Principal Investigator

向 平和  愛媛大学, 教育学部, 教授 (20583800)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,510,000 (Direct Cost: ¥2,700,000、Indirect Cost: ¥810,000)
Fiscal Year 2027: ¥650,000 (Direct Cost: ¥500,000、Indirect Cost: ¥150,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,040,000 (Direct Cost: ¥800,000、Indirect Cost: ¥240,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,820,000 (Direct Cost: ¥1,400,000、Indirect Cost: ¥420,000)
Keywords生物教育 / 探究的な学び / 教員養成 / 教員研修 / 観察・実験
Outline of Research at the Start

これまで探究的な学びの推進が行われ,様々な施策が実施されてきた。申請者が所属する愛媛大学では現在も「愛媛大学ジュニアドクター育成塾」「四国型次世代科学技術チャレンジプログラム」「えひめサイエンスリーダースキルアッププログラム」をを基盤として,学部教育および大学院教育向けの探究的な学びの指導に資する教材開発を試みる。具体としてはパッケージされた教材開発を行い,指導者育成の研修システムの開発を試みる。さらに汎用的な部分を抽出し,他教科への展開,さらなる探究の指導の深化に取り組みたい。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi