• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

Lesson Design for Middle School Students to Learn the Public Importance, Scientific Principles, and Ethical Considerations of Public Health (Clinical Trials)

Research Project

Project/Area Number 25K06687
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionChiba University

Principal Investigator

花岡 英紀  千葉大学, 医学部附属病院, 教授 (80361426)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,680,000 (Direct Cost: ¥3,600,000、Indirect Cost: ¥1,080,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥2,080,000 (Direct Cost: ¥1,600,000、Indirect Cost: ¥480,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Keywords臨床試験 / 公共性 / 中学生 / 教育
Outline of Research at the Start

医学の発展には、医療の持つ未知の領域について常に解決をしてきたことが、今日に我々の高度な医療を享受することが可能になったと言える。基礎医学とともに公衆衛生学(public health 直訳すると公共の衛生学)の発達が、医療の発展に不可欠であることは言うまでもない。我が国ではその重要性について社会の中で必ずしも十分な理解が進んではない。そこで、本研究では、中学生を対象とした学生教育を通して、医療の発展のための公衆衛生学(臨床試験)の重要性と倫理について学ぶ授業デザインを、教育者と研究実践者が共同して開発し、公共的思考性の資質及び能力育成において科学性、倫理性も育成する指導法の開発を目的とする。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi