• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

数学を中心としたSTEAM教員養成カリキュラムとルーブリック評価の開発

Research Project

Project/Area Number 25K06698
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 09080:Science education-related
Research InstitutionHakuoh University

Principal Investigator

後藤 学  白鴎大学, 教育学部, 准教授 (80632801)

Project Period (FY) 2025-04-01 – 2029-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥4,420,000 (Direct Cost: ¥3,400,000、Indirect Cost: ¥1,020,000)
Fiscal Year 2028: ¥520,000 (Direct Cost: ¥400,000、Indirect Cost: ¥120,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2025: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
KeywordsSTEAM教育
Outline of Research at the Start

Society5.0とポストコロナ時代における新たな学びでは、理数教育の充実が求められており、特にSTEAM教員養成においては必要な素養や評価方法の検討が課題となっている。従来の評価方法では習熟度の把握が困難なため、本研究ではパフォーマンス課題の評価にルーブリックを導入する。数学・芸術・科学を融合したSTEAM教育を実践できる教員を育成するためのカリキュラムと、その評価方法を開発・検討することが目的であり、教科横断的な教育の評価にも貢献が期待される。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi