• Search Research Projects
  • Search Researchers
  • How to Use
  1. Back to previous page

児童期の感情理解における「わからない」認識の発達プロセスとメカニズムの検討

Research Project

Project/Area Number 25K06742
Research Category

Grant-in-Aid for Scientific Research (C)

Allocation TypeMulti-year Fund
Section一般
Review Section Basic Section 10020:Educational psychology-related
Research InstitutionUniversity of Toyama

Principal Investigator

近藤 龍彰  富山大学, 学術研究部教育学系, 准教授 (50780970)

Co-Investigator(Kenkyū-buntansha) 小澤 郁美  富山大学, 学術研究部教育学系, 講師 (40909686)
Project Period (FY) 2025-04-01 – 2028-03-31
Project Status Granted (Fiscal Year 2025)
Budget Amount *help
¥3,640,000 (Direct Cost: ¥2,800,000、Indirect Cost: ¥840,000)
Fiscal Year 2027: ¥1,300,000 (Direct Cost: ¥1,000,000、Indirect Cost: ¥300,000)
Fiscal Year 2026: ¥1,430,000 (Direct Cost: ¥1,100,000、Indirect Cost: ¥330,000)
Fiscal Year 2025: ¥910,000 (Direct Cost: ¥700,000、Indirect Cost: ¥210,000)
Keywords「わからない」反応 / 感情理解 / 児童期
Outline of Research at the Start

児童期(小学生)を対象に,①感情推測課題,② 一次の心の理論課題,③二次の理論課題,④抑制課題,の大きく4つの課題を実施する。①において,どの年齢群でどの程度,他者および自己の感情について「わからない」反応が見られるかを分析する。また,①における「わからない」反応と②③④の課題パフォーマンスとの関連を検討し,「わからない」反応の背後にある認知能力を検証する。

URL: 

Published: 2025-04-17   Modified: 2025-06-20  

Information User Guide FAQ News Terms of Use Attribution of KAKENHI

Powered by NII kakenhi